zondag 28 september 2014

Just to keep up the good work

Om gelijk maar even met de deur in huis te vallen: Ik ben trots op mezelf dat ik nú alweer een blogpost schrijf! Maar aangezien ik op m'n was zit te wachten en zelfs net al huiswerk heb gemaakt heb ik ook niet veel beters te doen, dus dan maar even een update van afgelopen week!

Afgelopen vrijdag hebben we het weekend afgetrapt met alweer een rooftop party! Minder leuk dan de eerste, maar ik heb er nog steeds geen problemen mee om een beetje feest te vieren met de skyline van Manhattan voor je neus, dus mij hoor je voor de rest niet klagen. 
De zaterdag zijn we met een groep naar Brooklyn gegaan, waar we opnames van 'Collegetour' hebben bijgewoond. Collegetour is een Nederlands programma van de NTR. Stromae, de Belgische zanger, was te gast en het was erg leuk om de zanger van 'Alors on dance' en 'Papaoutai' in levende lijve te zien. Aangezien ik mijn fashionably late reputatie ook hier in de States hoog moet blijven houden, kwamen we een klein halfuurtje te laat aan in Brooklyn. Geen idee waar we waren, we vonden het niet bepaald een plek voor een opnamestudio. Totdat Stromae ineens de deur uit kwam lopen en zo'n metertje van ons vandaan langs ons liep. Ik blijf erbij, fashionably late zijn heeft echt z'n voordelen...
We konden vervolgens gewoon achter Stromae aan lopen naar binnen en hebben dus eigenlijk niks gemist.
Na de opnames zijn we over de Brooklyn Bridge naar Little Italy gelopen, aangezien we hadden gehoord dat er daar een Festival was. Nou hou ik van eten, het liefst Italiaans, dus ik verheugde me best op een Italiaans Food Festival ... Het was heel gaaf om te zien, alleen veel te druk. Dus hebben we de groep opgesplitst in tweeën en ben ik samen met Thomas, Max en Alwin richting Grand Central gegaan. We hebben de metro genomen en moesten eigenlijk overstappen bij Times Square, maar vanaf Times Square kan je ook makkelijk lopen naar Grand Central en aangezien ik nog nooit op Times Square geweest was...
Dus zijn we uitgestapt en zijn we naar Times Square geweest. Wauw, wat ongelooflijk gaaf om eindelijk eens in het echt gezien te hebben waar iedereen het altijd over heeft !! Overal om je heen was licht en de winkels waren enorm groot. Ook de Ball van The Balldrop, wat altijd op Times Square plaatsvindt met Oud&Nieuw, was te bezichtigen. Ik kan niet wachten tot ik daar met New Years Eve sta! :)
Daarna zijn we teruggelopen naar Grand Central, daar nog even iets gegeten bij Shake Shack (Ik ben geen groot fan van fastfood ketens, maar voor deze maak ik een uitzondering... en vooral voor hun Cheese Fries!!!) en vervolgens op huis aangegaan.

Afgelopen dinsdag zijn we met z'n allen de Yankees aan gaan moedigen! In het bijzonder Derek Jeter, een van de topspelers van de Yankees die al 20 jaar bij de Yankees heeft gespeeld en deze week z'n laatste wedstrijden speelde. Wij mochten aanwezig zijn bij zijn een na laatste wedstrijd! Helaas speelde hij niet top en hebben ze verloren, maar het ging om het idee.
De sfeer in zo'n station stond mij heel erg aan: Iedereen was super vrolijk en enthousiast en zeker het laatste uur, toen het er echt om spande wie er ging winnen. Als het kan, probeer ik zeker nog een wedstrijd bij te wonen. Het seizoen is nu afgelopen, maar wie weet kan het volgend jaar nog.
Yankees met Sofia!

Ondertussen is het trouwens twee dagen later, nadat de was klaar was vrijdag was ik maar gaan slapen om energie te sparen voor de avond uit, dus was ik maar even gestopt met schrijven, haha. Tot nu toe is al m'n was trouwens goed gegaan, vrijdag is er alleen een hemdje gekrompen, maar voor de rest is alles wat wit was nog wit dus ik ben trots op mezelf!

Verder ben ik deze week van programma veranderd. Eerst deed ik Media&Art, omdat ik iets praktisch wilde gaan doen na zes jaar theorie, maar ik ben erachter dat ik dat toch een beetje vond tegenvallen. Ik ben nu overgestapt naar University Preparation, een programma dat je voorbereidt op studeren en alles erop en eraan. Ik ga me dan ook aanmelden voor verschillende Amerikaanse Universities en ik word helemaal begeleid in dat proces. Ik zou het nog steeds geweldig vinden om in Amerika te studeren, maar misschien pas nadat ik m'n bachelor in Nederland gedaan heb. Nu ik een tijdje weg ben, kan ik Nederland toch ook wel waarderen. ;) Daarnaast weet ik nog totaal niet wat ik wil studeren, dus University Preparation gaat me daar wel mee helpen, aangezien ik dan toch echt moet gaan nadenken over wat ik wil gaan doen. Morgen begin ik aan mijn tweede lesdag en gaat het echt hard werken worden. Ik heb er wel zin in en ben benieuwd!


Roommates :)

Ik ga zo een filmpje kijken met wat mensen dus ik sluit af. Ik had graag wat meer foto's toegevoegd, maar helaas is mijn telefoon gisteren kapot gevallen (heel heel heel hard huilen nu) en ik kan niet meer bij m'n foto's komen.... :( Bij mijn nummers ook niet. Ik gebruik nu wel een andere telefoon, maar daar staan al mijn nummers niet op, dus stuur me please een berichtje, zodat ik je nummer weer heb!!!


Big kiss from a small girl in a big big country,

Debbie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten